marți, 27 octombrie 2015

Dorada in crusta de sare

Auzind povesti despre carnea ei extraordinara de multa vreme voiam sa incerc Dorada.
Mai mult de atat, intr-o discutie recenta cu un mare expert culinar,
mi s-a sugerat reteta prezentata astazi ca fiind una de exceptie, simpla si delicioasa.
Mi s-a parut amuzant sa o implic in aceasta reteta si pe fiica mea.
Fascinatia a fost totala cand am intrebat-o daca vrea sa se ocupe de patul de sare pentru pesti.
Distractia a fost mare, iar satisfactia de la final ne-a facut sa savuram din plin acest preparat.

Ingrediente:


  • Dorada (Regala) - 2 bucati (2 x 400 g)
  • Ierburi de Provence - 2 linguri
  • Lamaie - 1 buc
  • Sare grunjoasa - 1 kg



Mod de preparare:


Dorada am cumparat-o eviscerata dar cu solzii pe ea
(dupa gatire pielea se indeparteaza).
In fiecare Dorada am adaugat o lingura de ierburi de Provence si cateva felii de lamaie.


Se aseaza Dorada pe un pat de sare.
(aproximativ 1/3 din kilogramul de sare)


Se acopera cu sarea ramasa.
(coada si capul se lasa neacoperita ca sa putem observa procesul de coacere).


Se introduce Dorada in cuptorul preincalzit la 180 grade C pentru 40 -50 de minute.


La final se indeparteaza cu grija stratul de sare. (si pielea bineinteles)
Se poate servi cu diverse garnituri.
(orez simplu, orez cu legume, cartofi natur)
Pofta buna.


Un comentariu:

  1. Este o reteta foarte sanatoasa si foarte usoara. E ok si asa... dar nu se pune niciodata pestele cu tot cu piele in farfurie sau pe platou deoarece ramane inca sare pe acea piele si devine carnea foarte sarata. Pt o aroma mai intensa si mai interesanta sosul acela este ideal, in plus este si foarte sanatos continand lamaie, ulei de masline si in special patrunjel... Pofta buna!!!! Spor la gatit! 😀

    RăspundețiȘtergere